Sokongan golongan ulamak….

Pagi sabtu…13 Disember 2008. Pagi ni Jai mai awal ke rumah. Singgah ambik laptop dia sebelum ke tempat kerja. Lama jugak la dia singgah pagi tadi…sempat jugak sarapan kat rumah aku. Dalam dok sembang tu, dia bagitau yang Al-Fadhil Ustaz Yussainie dah pun join jemaah kami (naqsyabandiyyah al-khalidiyyah) malam tadi. Alhamdulillah…. Dia bai’ah dengan Khalifah Tuan Amin. Tuan Amin ni masih muda, baru berumur 22 tahun. Merupakan anak angkat kepada Ketua Pemuda PAS Perlis. Berasal dari Terengganu dan masih belajar di Institut Pengajian Tinggi Islam Perlis dalam bidang Usuluddin. Dia dilantik menjadi khalifah setelah 4 tahun bersama jemaah naqsyabandiah tersebut…selain dia, ada lagi dua tiga orang khalifah yang setaraf dengan dia.

Satu lagi berita terbaru menurut Tuan Amin ialah Pesuruhjaya PAS Perlis iaitu Al-Fadhil Ustaz Hashim Jasin pun akan turut bersama dengan jemaah kami. Cuma tunggu masa untuk berbai’ah saja lagi…. Bila ada golongan-golongan ulamak yang bertarekat bersama ni, bersemangat lah sikit. He,he…. Sekarang ni, para ahli jemaah sedang melakukan ‘suluk’ selama 10 hari di rumah Tuan Guru. Aku tak pi pun sebab takdak transport…. Tuan Guru kata bersuluk kat rumah pun dah ok kalau tak leh pi sana. Memang la ok…cuma tak leh nak rasa pengalaman bersuluk kat sana. Dok zikir sorang2 dalam gelap….fuh, sempoi!

niat-300x226

Advertisements
Published in: on December 13, 2008 at 12:18 pm  Leave a Comment  

The URI to TrackBack this entry is: https://ibnuzahid.wordpress.com/2008/12/13/sokongan-golongan-ulamak/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: